NAMAAK OF – ORDINAIR – MEELIFTEN OP?

Als je zo eens even rondkijkt op het internet, dan is er niet zoveel originaliteit. Geldt vooral voor de business waar No Nonsense Consultancy in actief is: werving & selectie en coaching.

Ooit was Ton Westphal journalist in de dagbladwereld. Dan hebben we het over de zeventiger jaren van de vorige eeuw. Toen was je iemand, als journalist. Mensen keken tegen je op, wat overigens nergens voor nodig was. Maar je had een zekere macht, en vooral je omgeving liet dat blijken.

Vanwege familieperikelen is hij later overgestapt naar de goede horeca. Zijn vader zocht een opvolger voor zijn bloeiende restaurantbedrijf, en dacht dat Ton dat zou zijn. Niets bleek minder waar, maar dat voert hier te ver. Wel een perfecte ervaring, waar Ton letterlijk bijna dagelijks nog wat aan heeft… Maar goed. Toen was je iemand, als je de kunst van het gastheerschap kon toepassen. Ook dat is inmiddels radicaal veranderd. Als je nu in de bediening werkt, dan ben je een nul. Vinden de meeste mensen. Volkomen ten onrechte, maar de maatschappij kijkt er nu eenmaal zo tegenaan. Vandaar dat goede mensen (ook) in die branche praktisch zijn uitgestorven.

Nu dus al bijna 30 jaar (update 2017) No Nonsense Consultancy. Toen Ton daarmee begon was hij iemand. Headhunter, toe maar. Ook daarvoor was helemaal geen reden, maar de maatschappij heeft nu eenmaal een bepaalde kijk op bepaalde beroepen. Journalist, ober, headhunter… Dat laatste nu lijkt iedereen te kunnen. Zeggen ze. Maar wat is er toch weinig creativiteit. Links en rechts liever namaak dan authenticiteit. Gek, bij NNC is dat altijd precies omgekeerd geweest. En nog altijd, ‘make no mistake’.

Maar er zijn velen die hun uiterste best hebben gedaan – en nog steeds doen 😉 – om een leuke, verrassende en vernieuwende naam te bedenken: No/Nonsense, No Nonsense Cons. of No Nonsense Personeelsdiensten… En ze doen allemaal in executive search en coaching en consultancy en personeel. Ook te vinden op LinkedIn. Laat u geen zand in de ogen strooien. Hebben wij niets mee te maken.

NNC is de eerste, de enige en de echte No Nonsense Consultancy. En daar bent u nu virtueel te gast.

Succes in de tijd valt of staat met hard werken, je onderscheiden, vasthouden aan je eigen ideeën, originaliteit en creativiteit. Geldt voor iedereen.

Op zes keer grauw, grijs en zwart, krijgt u één keer kleur. Lijkt mij een reële verdeling. Je hebt makers en volgers, altijd al zo geweest.

Wat vindt u eigenlijk zelf? (Niet bedoeld voor sollicitaties.)

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s