‘S NACHTS WERKEN

“Dan stuur ik om 22.00 uur mijn sollicitatie, en dan krijg ik een paar uur later al, midden in de nacht, een reactie terug! Jullie zullen er wel niet goed naar gekeken hebben.”

Wij kunnen ons voorstellen dat u zo reageert. Een geautomatiseerde respons van de email, die ’s nachts zijn werk doet, bijvoorbeeld. Niets is minder waar. Niet die ‘autoresponder’, maar Ton doet dan gewoon zijn werk. De late avond, plus een stuk van de nacht, is voor hem vaak een “dagdeel”. In alle rust, niet gestoord door de telefoon, gewoon een kwestie van een bepaald ritme. Verder niets aan de hand. Daar staat tegenover dat u hem ’s ochtends tot een uur of elf vaak niet kunt bereiken. U weet nu waarom dat is.

En als u ’s nachts dus een mailtje krijgt, dan is dat bij deze ook weer verklaard.

Bovenstaand stukje heb ik maar even gekopieerd van mijn vorige site, met als plaatsingsdatum 16-2-2007. Hoezo, “mensen zijn onvoorstelbaar consequent”. (De wet van Westphal.) Ik zal daar dus zelf ook wel aan voldoen…

Niet meteen gaan klagen dat uw mail niet serieus wordt genomen, als u ’s nachts om 04.15 uur een afwijzing krijgt…

Wat vindt u eigenlijk zelf? (Niet bedoeld voor sollicitaties.)

