OVER TON WESTPHAL

Ton Westphal. Niet iedereen houdt van hem. Natuurlijk niet. Maar toch, als je kleur bekent, dan heb je een grote schare volgers. En grijs is net niks.

De hele wereld als je netwerk beschouwen is echter onmogelijk. Binnen No Nonsense Consultancy worden keuzes gemaakt, want opdrachtgevers willen alleen met de beste mensen kennismaken.

In dat licht is het meer dan leuk en stimulerend, als met name datgene wat je onderscheidt, waardoor je die kleur hebt, wordt herkend en vooral: gewaardeerd.

Beste Ton

Grote Goden wat een opluchting en verfrissing om de site van No Nonsense Consultancy te lezen! Na maanden van standaardsmoesjes, rituele “slachtingen” onder het motto sollicitatiegesprekken door onprofessionele selecteurs, en enorme hoeveelheden poeha-info in vacatureteksten, begon ik me al af te vragen of er nog ergens mensen met gezond verstand werken.

Want, ja, ik ben er zo eentje: een zwaargewicht qua ervaring in mijn vak, ex-ondernemer, een creatieve onconventionele geest en de voor de arbeidsmarkt o- zo-aantrekkelijke leeftijd van vijftig jaar.

Gek word ik van alle tips. Zet een foto op je cv want je ziet er niet uit als vijftig. (Wil ik eigenlijk wel ergens werken waar het bezwaarlijk is er uit te zien als vijftig?). Focus, weet wat je wilt. (Begin daar maar eens aan met mijn cv. Ik vind veel leuk, kan ook veel, denk en werk onconventioneel tot op het choquerende af en hou enorm van mensen. Ga daar maar eens mee focussen.) Ga netwerken, dat is beter dan solliciteren. (In mijn geval komt dat er meestal op neer dat ik met m’n chocomelletje ergens voor lul sta en mezelf afvraag hoe ik zo snel mogelijk weer weg kan.)

Mijn Hawaï-baan? Goed geld verdienen als columniste. Maar dat is misschien wat te ver weg gedroomd. Mijn ervaring en expertise als trainer, coach en consultant op HRM gebied kan en wil ik nog steeds inzetten om mensen en de organisaties die ze gezamenlijk vormen succesvol te maken en te houden. Bij wat voor een organisatie? Maakt mij niet uit, als ze maar creatief denken.

In de bijlage zend ik je mijn cv. Misschien lees of zie je iets wat de moeite van een gesprek waard is. Dan kom ik graag eens naar Valkenswaard om van gedachten te wisselen.

Deze open sollicitatie mocht ik gisteren ontvangen. Zo kan het dus ook. Ton, hou vast aan die kleuren. Je zit goed.

Iedereen altijd te vriend hebben en houden, dat kan natuurlijk niet. Maar zorg dat de balans duidelijk naar de juiste kant blijft doorslaan. Blijf correct. En controleer vooral jezelf daarop.

Wat vindt u eigenlijk zelf? (Niet bedoeld voor sollicitaties.)

