SOLLICITATIETRAINING #8

Wees specifiek en to the point. Schrijf geen volzinnen omdat u ze misschien wel mooi vindt, maar realiseer u wat de lezer belangrijk zou kunnen vinden: omzetten, gerealiseerde marges, het precieze aantal mensen en afdelingen waar u leiding aan heeft gegeven.

Beschrijf uw positie(s) binnen de hiërarchie van de organisatie(s) waar u werkt en heeft gewerkt. Een begrip als “manager” of Sales Engineer is dan echt veel te vaag. Waarvan? Welke producten? Welke doelgroepen? Welke geografische gebieden? Welke technieken?

U heeft veel gereisd? Dus u beschikt over ervaring in die zin. Tot uw dienst, maar in de provincie, door de stad, het land, binnen de EU of juist in het Verre Oosten? Af en toe een week, of vijf maanden op jaarbasis?

Enzovoort, enzovoort.

En stoffeer uw cv met trefwoorden, want mogelijk publiceert u die ook op het internet, bijvoorbeeld binnen één of meerdere vacaturesites. “Verkoper”, of “account manager”, “financial manager”, “director” krijgen dan wel enkele miljoenen hits, maar verwacht niet dat u dan gevonden zult worden. Misschien bent u als “engineer” wel een specialist in Tekla Structures, of weet u als Hoofd Inkoop & Logistiek heel veel van Microsoft Dynamics Navision…

Zorg dat de ontvanger van uw met zoveel zorg opgestelde cv ook wordt getriggered in plaats van verveeld. Want dat maakt het verschil.

De harde feiten die er toe doen, die u kunt aantonen en prestaties die u kunt waarmaken. Dáár gaat het om bij uw kandidaatstelling.

 

Wat vindt u eigenlijk zelf? (Niet bedoeld voor sollicitaties.)

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s