SOLLICITATIETRAINING #9

Wat niet: “Ik ben getrouwd en heb 3 kinderen (2 zonen en 1 dochter) van 9, 11 en 13 jaar. Als sport speel ik regelmatig tennis en ik doe ook wel aan hardlopen/joggen”.

Er zijn mensen die zo hun “profiel” beginnen. Tienduizenden zelfs. Erg interessant, maar volledig irrelevant als je solliciteert naar de functie van Hoofd Verkoop Binnendienst.

Probeer dit eens: “Met zes jaar ervaring op een commerciële binnendienst, zou ik graag meer betrokken zijn bij beleid. De huidige organisatie is daar te groot voor, met dus teveel hiërarchie. Ook ben ik liever actief bezig met tastbare producten in plaats van zakelijke dienstverlening”.

Er zijn al te veel clichés. Toon je ware aard, laat zien wie je bent en wat je kunt.

 

 

Wat vindt u eigenlijk zelf? (Niet bedoeld voor sollicitaties.)

