HOE HEURT HET EIGENLIJK?

We kunnen het dan wel eens hebben over sollicitanten die een beetje creatiever mogen zijn, aan werkgeverszijde valt er ook nog veel te verdienen op dit punt.

Al die standaard vragen over je hobby’s, je sterke en je zwakke punten… En die zogenaamde cases, dus: wat zou je doen, als….

Of, om te kijken of men ook een woordje Engels in huis heeft: “U spreekt zeker ook Engels?” Drie keer raden wat het antwoord dan is. Ja (in plaats van Yes!).

Nee, aan beide kanten van de sollicitatietafel valt nog veel te verbeteren. Want aan open deuren geen gebrek. En een stukje humor is doorgaans al helemaal ver te zoeken. Guttegut, wat doen we toch allemaal belangrijk.

Daarom is de manier waarop Heineken het aanpakt, zo briljant. En ook zo humoristisch. Want in dit vak lijkt het soms wel alsof de grijze muizen het voor het zeggen moeten hebben. Iedereen denkt dat het op een bepaalde manier hoort. Vrij naar “Hoe heurt het eigenlijk?”: uw eigen, persoonlijke en weldoordachte manier is het beste.

Maar terug naar de werkgevers onder ons. Heineken heeft dan wel een megabudget ter beschikking, maar wij bij No Nonsense Consultancy beloven de kandidaat die het te zijner tijd wordt op dezelfde manier te onthalen als zij dat doen, maar dan in het Feyenoord-stadion. Let op: alleen als Feyenoord de groepsfase van de Champions League doorkomt, en er dus een even tot de verbeelding sprekend affiche, en zo’n opgewonden stadion verschijnt als bij Juventus-Chelsea!

Wat vindt u eigenlijk zelf? (Niet bedoeld voor sollicitaties.)

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s