BRILJANTE KANDIDAAT; ‘DE MARKT’ IN ENKELE ZINNEN

Heeft u nog referenties? Tja, wat zal ik zeggen…

Lees deze open sollicitatie er maar eens op na. Zo kan het dus ook. En dat laatste bedoel ik vooral richting sollicitanten en kandidaten: wie zijn jullie, wat kunnen jullie en wat willen jullie?

Komt-ie:

Verfrissend, jullie kijk op zaken. Ik word van de “gangbare praktijken” ook vaak doodmoe. En daarom wil ik heel graag jullie aanpak proberen.

Net zoals het voor de werkgever vaak moeilijk is een passende functietitel te bedenken, zo ervaar ik het als moeilijk een passend beroep te bedenken voor mijn kwalificaties. Enige fantasie is dus gevraagd.

Wat ik jammer vind is dat ik niet in de Renaissance leef. Toen bestond nog de Universele Mens, er werd van talent en groei uitgegaan. Maar een moderne paus zal een Michelangelo nooit de opdracht geven een meesterwerk op het plafond van de Sixtijnse kapel te schilderen, de man zit immers in het hokje Beeld-houwer en kan dat dus niet.

Ik voel me het kleine neefje van Leonardo da Vinci, ik kan veel verschillende dingen op verschillende gebieden en heb daar ook plezier aan.

Zo kun je dus ook een keertje je kandidatuur stellen. Vergelijk je gerust, laat je inspireren en jezelf iets verbeelden: juist dat mag bij NNC.

Wat vindt u eigenlijk zelf? (Niet bedoeld voor sollicitaties.)

