NO NONSENSE TIME MANAGEMENT

Don Wetmore weet alles van ‘time management’. Ik volg de man al jaren. Eenvoudige tips, verdiepende analyses van gedrag. En het heeft allemaal met “tijd” te maken, en vooral de verkwisting daarvan. Ik zie en hoor (!) het dagelijks om me heen. Bij bedrijven, van kandidaten, op reis.

Op LinkedIn heeft Don inmiddels een interessante groep aangemaakt. Dat maakt het nog gemakkelijker om te lezen wat je vooral wel, en ook beter maar niet kunt doen. Hieronder weer een tip, die even eenvoudig als doeltreffend en herkenbaar is.

“Never notice how productive you become the day before your vacation? It’s because you have to get things done before you leave so you have a clear focus and you are less inclined to waste time in unproductive meetings, you curb wasteful interruptions and you delegate where possible.

You don’t need a vacation to create that same level of productivity. You can have it every day.

Before your day, create a productive to-do list for the next day that includes what you have to do and what want to do. Prioritize your list in order of the productive value of each item. You will create a similar sense of focus that an impending vacation creates to increase your productivity.”

123_Time Management
Als je niet weet wat je moet doen, kom je altijd tijd te kort.

 

Wat vindt u eigenlijk zelf? (Niet bedoeld voor sollicitaties.)

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s