DE PRIJS VAN SUCCES (SOMS)

De aanslag op het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo heeft geleid tot een golf aan sympathie én extra inkomsten voor de uitgeverij. Het ledenaantal steeg van 10.000 naar 200.000 en door het enorme succes van de speciale edities, die in een miljoenenoplage werden verkocht, heeft de eens noodlijdende uitgeverij nu een kaspositie van 30 miljoen euro.

Hoe er vijf maanden later met deze nieuwe situatie moet worden omgegaan, is aanleiding tot ernstige meningsverschillen, meldt het Belgische dagblad De Morgen.

Cartoonist, schrijvende redactie en directie rennen rollebollend over straat.
Eén van directieleden stelde dat “de roem de opstellers naar het hoofd was gestegen”. Ook mag er volgens De Morgen geen kritiek meer worden gespuid. Wij zijn Charlie Hebdo??

Charlie Hebdo
Aanslagen van buiten, maar intern oorlog. Er vallen zelfs doden, maar juist daardoor rinkelt ondertussen de kassa.

 

Wat vindt u eigenlijk zelf? (Niet bedoeld voor sollicitaties.)

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s