TIJDEN VERANDEREN

Niet alleen verwerpen wat er nu gebeurt, maar uitleggen hoe het anders kan.

Weten wie waar “zit”.

Zoeken en onderzoeken.

Benaderen, uitnodigen, interviewen.

De beste man of vrouw uit de markt halen. Dat maakt u als opdrachtgever sterker, want als die topscorer in uw team speelt, dan weet u tenminste één ding zeker: hij scoort niet voor uw concurrent.

Het zijn mooie uitgangspunten, die Ton Westphal bij No Nonsense Consultancy al langer dan een kwart eeuw in de praktijk toepast. Maar…

Tijden veranderen. Nu zitten we qua werving en selectie in een periode van doe-het-zelven. Bedrijven hebben binnen ‘HRM’ vaak relatief jonge mensen in dienst, die in hun enthousiasme en ambitie niet beter weten dan dat ze het allemaal zélf kunnen. Via de bekende sites spelen ze de headhunter. Wat dat voor gevolgen heeft met betrekking tot loyaliteit en kwaliteit van de op die manier gevonden nieuwelingen, staat dan ook al langere tijd op deze site te lezen. Gegevens die wij niet zomaar verzinnen, maar die voortdurend opduiken uit serieuze rapportages inzake arbeidsmarktbeleid. Belangrijkste conclusie? Ruim meer dan de helft van de nieuwe mensen vertrekt binnen een jaar alweer. U kunt zelf uitrekenen wat dat kost.

Steeds nieuwe keuzes, met compleet andere bestemmingen.

Wat vindt u eigenlijk zelf? (Niet bedoeld voor sollicitaties.)

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s