Solutions

EEN STUKJE GESCHIEDENIS

Ton Westphal. Gevormd in de dagbladjournalistiek, enkele jaren heel hard werken in het familiebedrijf (goede horeca) en tien jaar manager operations bij een grote organisatie in de zakelijke dienstverlening. Loondienst. En toen, in 1989, de stap naar het zelfstandig ondernemerschap. Samen met Milia. Starten met No Nonsense Consultancy. Werving en selectie, een specialiteit die al snel onderscheidend werd.

De slaapkamer verhuizen naar de zolder, en diezelfde kamer omtoveren in een spreek- en werkkamer. De kinderen gaan boven de garage slapen. Hebben we weer twee kamers vrij. Nog harder werken. Kantoor-in-huis.

Vliegende start, dus: mensen erbij. “Personeel.” Zelfs twee “consultants” op de loonlijst, binnen één, twee jaar. Ruimtegebrek en andere spanningen. Het verschil tussen ondernemen en werknemerschap. Attitude, performance, succes. Verschillende ideeën. Stoppen met personeel, zélf doen. Meer succes. Groter groeien, niet in mensen maar in kwaliteit. Iedere dag weer een beetje beter worden. Zeer persoonlijke dienstverlening. Vertrouwen. Discretie. Grote belangen bij bedrijven en kandidaten. Bijzondere opdrachten. Onmogelijke mensen toch weten te vinden. Jarenlange Relaties, waarin opdrachtgevers kandidaat worden en kandidaten opdrachtgever.

1995. Verhuizen naar mooi, nieuw pand – op onze maat, met een ideale scheiding tussen werken en privé. Kantoor-aan-huis. Zitten we nu nog. Naar onze zin. Het gaat goed.

Milia Westphal. Vanuit het onderwijs fulltime huisvrouw en moeder. (Merken we nu nog aan de kinderen.) Haar man moest zo nodig voor zichzelf beginnen… Maar ik ga hem wel ondersteunen. En goed ook. Milia verzorgt – zoals dat tegenwoordig wordt geduid – de gehele BackOffice. Ontvangst van kandidaten. De complete administratie. Databeheer van alle persoonlijke gegevens. Eigenlijk doet ze alles op de zaak, met uitzondering van de interviews met kandidaten. Vertrouwd en betrouwbaar. Vaak krijgt Milia de volgende  reactie van iemand die telefonisch contact met ons opneemt: “Dat u mij nog kent, na al die jaren!”

Nou, dat zijn zomaar drie grote complimenten op een rijtje. En dat is even genoeg  :-).

Waar zo’n klein bureau toch wel groot in kan zijn.